Vážení zákazníci, milí kolegové a obchodní partneři,

konec roku se neúprosně blíží, a tak nastal čas pro náš poslední letošní newsletter. S ním je už tradičně spojeno krátké hodnocení roku 2015 a poděkování za spolupráci.

Rok 2015 byl pro HRG velmi úspěšný, dařilo se nám plnit prakticky bez výhrad všechny finanční ukazatele a růst a co je ještě více podstatné – udrželi jsme všechny klíčové klienty. Nebylo to ale snadné, protože výběrových řízení bylo letos více, než kdy jindy.

Letos bylo po dlouhé době vidět, že se našim klientům začalo zase dařit, takže počty služebních cest konečně po několika letech narostly. Z finančních čísel společnosti jednoznačně vyplývá, že oživení není jen slovo a za to jsme moc rádi.

Rok 2015 byl pro HRG rokem rekordů. Díky rozvoji našeho oddělení Meetings, Groups and Events se nám podařilo získat historicky největší incentivní zakázku, která má hodnotu 50.000.000 Kč. Podobných zakázek je na českém trhu velice málo, takže jsme nadšení a hrdí, že jsme to právě my, kdo budeme mít šanci v únoru 2016 dokázat, že na to máme. Výběrové řízení trvalo několik měsíců a podíleli se na něm všichni členové oddělení. Pro naše zákazníky je to jednoznačný signál, že se nebojíme velkých akcí.

Rok 2015 bych mohl nazvat také „rokem kontroly“. Od července až do prosince jsme absolvovali několik interních auditů, největší z nich byly jednoznačně finanční a IT. Musím ale poděkovat všem svým kolegům, především finančnímu řediteli Borisi Plaňanskému, za velmi úspěšné absolvování, naše centrála byla nakonec se všemi výsledky velice spokojená a k naší práci neměla zásadnějších výhrad. Na následující 3 roky bude zase klid :o)

Za zmínku rozhodně stojí i opravdu rychlý vývoj v oblasti technologií. V průběhu roku jsme implementovali u našich klientů několik zajímavých systémů. Online rezervační systémy jsou dnes již standardem a prakticky každá větší firma je má k dispozici. Někteří zákazníci využívají tyto technologie pro většinu rezervací. Hitem roku je jednoznačně připojování dalších systémů, například pro autorizaci služebních cest, bezpečnostní technologie nebo online reporting. Vrcholem je propojování těchto systémů do expense management nástrojů. U některých klientů tedy vznikla zajímavá platforma, kdy se kompletní agenda služebních cest od rezervace, přes schválení a následné vyúčtování, dá provádět díky jedinému systému.  Jsem pyšný na to, že náš tým je stále o krok napřed a že jsme podobné věci schopni našim klientům bez problémů, rychle a včas dodat.

Naši dodavatelé, především letecké společnosti, zavedli letos několik převratných (ale pro nás dost nepopulárních) novinek – rušilo se bezplatné jídlo na palubě, zaváděly se tarifní balíčky bez odbaveného zavazadla, balíčky s omezenou flexibilitou letenek, zaváděly se další příplatky (například za používání rezervačního systému) a mnoho dalších změn. I když jsou všechny tyto novinky pochopitelné, pro běžného cestujícího vzniká dost komplikovaný svět letenek, kde je potřeba opravdu dbát na všechno podstatné. Tlak na znalosti našich cestovních konzultantů je logicky výrazně větší a běžná znalost už nestačí. V HRG jsme hrdí na to, že se nám podařilo v průběhu roku zprovoznit novou aplikaci, které říkáme SBA (Smart Booking App), která se všem podobným nástrahám věnuje a usnadňuje naším kolegům každodenní práci a klientům šetří peníze a čas. Jsem přesvědčen, že toto bude v oblasti letenek na dlouhou dobu naše jednoznačná konkurenční výhoda a že bude kvalita našich služeb prokazatelně vidět.

V roce 2016 očekáváme zrychlení v oblasti online nástrojů a technologií. Letecké společnosti už v dnešní době neprodávají stejné letenky za stejné peníze. Klienty ale nezajímá, jakým způsobem se cestovní kancelář k nejnižší ceně dostane a kde ji nakoupí. Zákazníci chtějí nejlevnější letenky bez ohledu na to, kde se kupují. Naše technologie se budou tedy soustředit především na tuto oblast. Za sebe musím říci, že se na to velice těším. Bude to sice ještě více komplikované a úspěšní budou opět jen ti, kdo se přizpůsobí a nabídnou zákazníkům řešení takových situací, ale pořád jsem přesvědčený, že náš tým je toho schopen. Výzvy máme rádi.

Milí klienti a kolegové, než se pustíme do dalšího boje, užijme si pár hezkých a klidných chvil v rodinném prostředí. Je důležité si odpočinout, abychom všichni byli připraveni i následující rok čelit všem těm výzvám, které přijdou. Za celý tým HRG chci jenom potvrdit, že my tady pro vás budeme i nadále a budeme se těšit na každý den a každou letenku, hotel, akci, kterou společně vytvoříme.

Přeji všem pěkné svátky a děkuji za to, že s námi stále jste.

Pavel Němec