Vyzpovídali jsme pro Vás naši kolegyni Veroniku Vodicovou, která je na pozici obchodní ředitelky a rádi bychom Vám přiblížily její pracovní náplň, že vše není jenom o „obchodu“ a také nás zajímalo, co má ráda a proč má charitativního ducha.


VV1. Jak dlouho pracuješ v HRG a co je tvou pracovní náplní?

V HRG jsem tak dlouho, že jsem to už raději přestala počítat… :-) Tedy, nastoupila jsem na začátku roku 2005 a to na pozici cestovního konzultanta, několik posledních pár let dále pracuji na obchodním oddělení, takže už to bude více než 10 let. Moji pracovní náplň bych rozdělila do dvou částí – ta první pokrývá péči o naše nejvýznamnější klienty a snahu nějaké další získat, to znamená přípravu a účast v různých výběrových řízeních. Druhá pak spočívá v dohledu nad tím, aby obchodní oddělení celkově fungovalo. Kromě vytváření obchodního plánu nebo podílení se na rozvoji marketingových aktivit se jedná i o komunikaci s dalšími odděleními a kolegy, což je poměrně klíčové. Zvláště v době, kdy dochází k velkému rozvoji námi používaných technologií a novinek, které zavádějí letecké společnosti.

2. Co máš na této práci ráda, co ti přináší radost a co naopak ne?

Nejraději mám kontakt s klienty, ať už těmi stávajícími nebo potenciálními. Mám ráda osobní schůzky, během kterých mohu poznat řadu zajímavých lidí a během kterých se často dozvídám mnoho nového z odvětví a oborů, ve kterých naši klienti působí.  Díky tomu se mohu podívat za hranice našeho malého světa letenek a korporátního cestování, což je hodně příjemné zpestření mé práce. Dále mě baví výběrová řízení a prezentace. Je to adrenalin, který si pořád umím užít. Řada nadnárodních firem sice řeší výběrová řízení centrálně, tedy často bez možnosti, abychom do něj za Českou republiku mohli nějak vstupovat. Na druhou stranu, některé velké globální společnosti už zjistily, že mít jednoho stejného dodavatele cestovních služeb po celém světě nemusí být to nejlepší řešení a výběrové řízení  vypisují pro konkrétní region, například jen pro region střední Evropy. Tam pak máme šanci připravit nabídku za Českou republiku a ideálně ji poté klientovi i prezentovat. Ráda připravuji nabídky i pro české společnosti, které teprve pomalu začínají zjišťovat, že úspor na cestovních nákladech nedosáhnou jen tím, že vyberou nabídku s nejnižšími transakčními poplatky. Ale to už by bylo na jiný a delší rozhovor :-) Radost mi naopak nepřináší jakýkoli druh administrativy, vyplňování tabulek, reportů a tak podobně.

3. Jsou v obchodním oddělení rozjeté nějaké zajímavé projekty, na které se můžou naši klienti těšit?

Určitě. Právě jsme dokončili novou podobu nabídek a prezentačních  materiálů, což ale ocení spíše naši potenciální zákazníci. Těm stávajícím bychom rádi brzy představili komplexní portfolio všech našich produktů, které nabízíme. To znamená nejen letenek, ale i dalších služeb, které byly dosud vnímané (nejen klienty, ale i námi) za doplňkové či okrajové. Rádi bychom docílili toho, že se na nás bude drtivá většina klientů obracet s poptávkami na kompletní zajištění cesty a my jim budeme umět nabídnout bezkonkurenčně nejlepší možnosti a ceny služeb. Nedílnou součástí toho bude i snaha rozšířit povědomí našich klientů o tom, čím se zabývá oddělení Meetings, Groups & Events, které se nám stále rozrůstá a rozvíjí.

4. Podílíš se na organizaci charitativního dne, si také ve výboru jednoho ze spolků. Jak dlouho se charitativní činnosti vlastně věnuješ a co tě k tomu vedlo/vede?

Prvotním impulsem asi bylo to, když jsem si v 15 letech doma prosadila, abychom depozitovali psy. To znamená poskytli jednomu či dvěma dočasný azyl, než jim najdeme my nebo útulek nového majitele.  To samozřejmě brzy skončilo, protože hned ten druhý se u nás zabydlel natrvalo a kapacita na depozitování dalších se tímto vyčerpala (vyjma těch útulkových jsme měli doma ještě svého vlastního, takže početně jsme byli na dvou, občas i třech). Poté, co nám všichni pejsci zemřeli, jsem se na stejný útulek obrátila znovu, tentokrát jsem ale hledala kočičku, jelikož díky časovému vytížení bych si pejska již dovolit nemohla. A skončilo to tím, že dnes mám kočičky tři a útulku se snažím pomáhat různými způsoby. Podílení se na organizaci charitativního dne je jedním z nich.